WeAreBikers

tym razem projekt, który trafił do nas po dość burzliwej historii - aplikacja społecznościowa dla motocyklistów.

Aplikacja zaistniała w Google Play oraz AppStore w 2019 roku i z założenia ma ułatwiać kontakt miłośnikom jednośladów.

Stworzeniem całej ówczesnej architektury, czyli zaplecza serwerowego, implementacją klientów mobilnych oraz serwisu www zajął się jeden z bardziej znanych software house w Polsce, który - cytat klienta:

"Nie podołał realizacji projektu wg wytycznych...".

Całość działała mniej lub bardziej przez pewien czas, aż.. przestała.

Uptime aplikacji spadł do niepokojącego poziomu, co niestety przełożyło się na frustrucję użytkowników. Na dodatek, po pewnym czasie, klient na Androida został usunięty z Google Play w wyniku nie spełnienia wymogów regulaminu.


Od tego momentu klient poszukiwał innego, tym razem zaufanego wykonawcy, który podjąłby się kontynuacji rozwoju projektu i tak zaczeły się rozmowy z nami.

Podjęcie decyzji o współpracy poprzedziło sporo godzin spotkań, ustaleń i szacunków czy podołamy temu projektowi.

Finalnie, projekt przeszedł pod nasze skrzydła w czerwcu 2021 roku.


Na początku zajęliśmy się analizą problemu z zapleczem oraz przywróceniu aplikacji do Google Play.

W efekcie zostały zastosowane doraźne środki, który przywróciły stabilność (z punktu widzenia użytkowników), którymi zajął się nasz devops oraz sama aplikacja wróciła do store.

W międzyczasie padła decyzja o zmianie technlogii API, które w poprzedniej formie nie podołało problemowi oraz konieczność przeniesienia oprogramowania na nowy serwer.


Nowe API zostało zbudowane w oparciu o jedną z najwydajnieszych obecnie, stworzonych do tego celu technologii.

Zapelczem serwerowym zajęli się profesjonaliści z zaprzyjaźnionej firmy zajmującej się dostarczaniem rozwiązań serwerowych, przygotwując odpowiednio dopasowaną maszynę z możliwością szybkiego skalowania.

Panowie czuwają nad stabilnością i bezpieczeństwem oprogramowania oraz oczywiście - zgromadzonych danych.

Aplikacja na iOS oraz aplikacja na Androida przeszły szereg zmian, których wymagało nowe api wraz z aktualizacją samej implementacji w ustalonym zakresie.

Finalnie projekt w odświeżonej formie został uruchomiony w styczniu 2022 i samo przejście ze starego API na nowe przebiegło płynnie (z punktu widzenia użytkowników), co tez było jednym z założeń przy projektowaniu nowego rozwiązania. Moment ten był też jednoznacznym wyjściem ze stanu MVP (minimum vailable product – minimalna wersja produktu, którą był do tej pory). Aplikacja przeszła ostatnio pomyślny "chrzest" na Targach w Warszawie.


Obecnie zajmujemy się poprawą implementacji po stronie klientów mobilnych (drobne błędy, które zostały po porzednim wykonawcy) oraz szykujemy siły na dalszy rozwój :).

Projekt składa się z:

  • api,
  • klienta mobilnego dla urządzeń z systemem Google,
  • klienta mobilnego dla urządzeń z systemem iOS,
  • serwisu www,
  • serwisu reklamowego,
  • integracji z zewnętrznymi serwisami: Amazon S3, Streaming Audio.


Naszym klientom życzymy jak najwiecej użytkowników oraz nowych partnerów biznesowych, a nam owocnej współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu, bo tylko w ten sposób, tego typu projekty mogą odnieść sukces (w naszej opinii rzecz jasna ;) ).